LPG - czy założyłbyś jeszcze raz?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    yunior81, ja kiedyś założyłem (w sensie warsztat założył) gaz I-szej generacji do Golfa mk2 z silnikiem z "pół-gaźnikiem / pół-wtryskiem" (Pierburg). Parę miesięcy zajęło warsztatowi montującemu LPG i mi dojście (nieskuteczne) do tego, skąd silnik brał "lewe" powietrze (i gasł). Dopiero (niepotrzebna!) regeneracja gaźnika (za 350zł :shock: ) pokazała, że winę za lewe powietrze ponosił warsztat montujący instalację, który poprostu przewiercił podstawkę gaźnika...
    Tak że da się (niestety) spier.olić nawet tak prosty montaż...

    PS: chyba już niedługo i ja... :?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • Andrzej.P
      RS
      • 2011
      • 1516
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Recepta na zadowolenie z instalacji to dobre podzespoły i fachowy montaż

      Zamieszczone przez Agamek12
      "pół-gaźnikiem / pół-wtryskiem" (Pierburg).
      Tej, albo to albo to. Może tam był Pierdek 2E2/2E3/Ecotronic (chyba 2EE), względnie jednopunkt.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Zamieszczone przez krystiano
        przejechanie 100km kosztuje 15 zł
        No 15zl/2,2zl= 6,81l hmm razy 0,8 to wychodzi 5,45l/100km Pb 95 - samochod idealny byl i zostal popsuty.

        A w tych 15zl, to przeciez jest jeszcze 0,07lPb na rozpalke 8)

        Jak kolega wyzej napisal, z powaga i realnymi danymi na tym forum :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9943
          • Ford

          Andrzej.P, to był gaźnik sterowany elektronicznie z katalizatorem w silniku PN. Stąd ten cudzysłów...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • yunior81
            RS
            • 2010
            • 1657
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            Agamek12, wszystko mozna zje.ać ale nie przesadzajmy. "Tamte" instalacje nie były jakoś super przekombinowane. Podejrzewam, że każdy by sobie sam je założył z dołączoną instrukcja obsługi. Regulacja/ustawienie to już inna kwestia.

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9943
              • Ford

              yunior81, no przecież pokazałem jak prostym niechlujstwem można było zjeb.ć montaż i niepotrzebnie spowodować dodatkowy wydatek...
              Ja wiem że instalacje I-ej generacji to był twór, który bez większych problemów mógł wykonać w aucie gaźnikowym średnio ogarnięty mechanik-amator, ale i tak można go było zepsuć głupim i niepotrzebnym ruchem...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • yunior81
                RS
                • 2010
                • 1657
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Agamek12
                ale i tak można go było zepsuć głupim i niepotrzebnym ruchem...
                .... jak wszystko w zyciu....

                Komentarz

                • Andrzej.P
                  RS
                  • 2011
                  • 1516
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  W sumie to tam można było sporo napsuć - zła średnica miksera (skrajne przypadki z zakładaniem zwężek na dolot itp.), miksery z nieuzbrojonymi otworami, skład mieszanki z kosmosu (uboga albo bogata), złe umiejscowienie reduktora (bezwładność membran i dźwigienek), złe odcięcie benzyny).
                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9943
                    • Ford

                    Andrzej.P, ja trzechodziłem to, o czym piszesz. I jak wspomniałem wcześniej: winę za nieprawidłowa pracę instalki ponosiła dziura w gumie :P podstawki gaźnika.
                    Ale co sie najeździłem z reklamacjami to moje...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • krystiano
                      Drive
                      • 2013
                      • 47

                      Zamieszczone przez Borsuk2
                      to wychodzi, że średnio spalasz w swoim silniku około 6l gazu na 100 km .....
                      trochę powagi, proszę ...
                      wiadomo, że gaz jest tańszy, ale bez fanatyzmu ....
                      ale dlaczego fanatyzm? to jest malutki silnik 1.1, pozatym napisze tak:
                      ostatnio zatankowałem do pełna, wyzerowałem licznik, przejechane 500 km, dzisiaj zatankowane 32 litry... ile wychodzi?
                      ja sobie tłumacze to w inny sposób. zaraz po zakupie tej pandy wlałem benzyny za 100 zł i żona wyjezdziła to w tydzień, jeżdżąc tylko do pracy. teraz gonimy to auto do pracy, po pracy i gdzie sie tylko da, i za 100 zł jezdzi sie 2 tygodnie. dla mnie oszczędność jest oczywista
                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        No to trzeba pisac ze Panda, a nie Octavia 1.6

                        Moje doswiadczenia z popsuta Panda byly zgola inne jesli chodzi o spalanie +3l od tego co Ty piszesz, ale ponoc cos z nia bylo nie tak
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • krystiano
                          Drive
                          • 2013
                          • 47

                          pisałem, musiałeś nie doczytać
                          w octavii wychodzi ok 8l lpg, ale i sporo benzyny. z tym, ze i tak jestem zadowolony ze spalania jak na takie auto, bo wczesniej miałem siene 1.6, która nie dość, ze gorzej jechała, to paliła w zimie 13l lpg

                          Komentarz

                          • bishop
                            L&K
                            • 2012
                            • 1430

                            Zamieszczone przez krystiano
                            ...w octavii wychodzi ok 8l lpg, ale i sporo benzyny...
                            Musisz pisać ,że pali ci 10 -12l, wtedy bezgazowcy się nie czepiają, a oni wiedzą najlepiej ile pali lpg :lol:

                            Komentarz

                            • Andrzej.P
                              RS
                              • 2011
                              • 1516
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez krystiano
                              w octavii wychodzi ok 8l lpg, ale i sporo benzyny
                              Jak u Ciebie z temp. przełączania?
                              Reduktor szybko się nagrzewa?
                              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                              Komentarz

                              • krystiano
                                Drive
                                • 2013
                                • 47

                                Zamieszczone przez Andrzej.P
                                Jak u Ciebie z temp. przełączania?
                                Reduktor szybko się nagrzewa?
                                no właśnie reduktor długo sie nagrzewa i przełącza przy 40st. dlatego idzie dużo benzyny, a na nagrzanym silniku wychodzi tak ok 8l lpg

                                [ Dodano: Wto 08 Paź, 13 16:29 ]
                                Zamieszczone przez bishop
                                Musisz pisać ,że pali ci 10 -12l, wtedy bezgazowcy się nie czepiają, a oni wiedzą najlepiej ile pali lpg :lol:
                                jak na forum sieny pisałem, ze mi siena pali 12-13 to mi odpisywali, ze mam złą instalke i żle wyregulowaną

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  krystiano, mam Staga 4+ i ten sam silnik co Ty. Spalanie lpg w trasie nawet poniżej 7 litrów (mowa to o jeżdzie do ok. 120 km/h). A jeżeli chodzi o beznynke to latem idzie mi ok 10 litów na 5-6 tys km, a zima 10 litrów na ok 3 tys km. Latem po wyjechaniu z garażu tyle co rusze juz jest na lpg, a zima jak odpale autko otworze garaż....zamkne jezeli zejdzie mi z tym ok 2-3 min to przy ruszaniu tez się przełaczy. A jak autko jest palone na doworze przy zimowych temp to tak 1,5 km i się przełaczy na lpg. Z obserwacji mojej wynika, ze jak był mróz np -20 to jeżeli z dworu ruszyłem i jechałem to musiałem jechac nawet i 3 km do przełaczenia na lpg, a jak odpaliłem i np. czyściłem szyby ze szronu itp., to wystarczylo ok 5 min, ze pochodził i ruszajac przełanczał się na lpg. Tak suma sumarum - duzo benzyny mi nie idzie.
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • Andrzej.P
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1516
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez krystiano
                                    no właśnie reduktor długo sie nagrzewa i przełącza przy 40st. dlatego idzie dużo benzyny, a na nagrzanym silniku wychodzi tak ok 8l lpg
                                    Próbowałeś coś poprawiać w kwestii tego ogrzewania reduktora? Inne podłączenie lub też osłonięcie czy też zaizolowanie (znane są przypadki owijania reduktora pianką czy też watą ).
                                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                    Komentarz

                                    • krystiano
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 47

                                      no jak narazie to nie mam czasu sie wziąć za to. o reduktorze nie myślałem jeszcze, natomiast otuline piankową na przewody juz mam. zobaczymy co to da?

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Z rozpalka to roznie bywa. Ja mialem w V6 ustawione na 22-25'C przelaczenie :twisted: Zima po miescie jak czesto auto sie odpalo, gasilo - mial szanse ostygnac to ciagnal 10l na 1000-1200km. Latem przy zmianie temp na 30'C potrzebowal 10l na 3-4kkm. Auto garazu nie widzi. Tyle, ze z racji umiejscowienia reduktora to weze maja 1,5m w kazda strone, a sam reduktor jest w zderzaku ukryty.

                                        Rozwiazaniem jak ktos zauwazyl jest webasto wpiete szeregowo z reduktorem. Wtedy reduktor zawsze ma 40-50'C a i w srodku tez jest ciut cieplej
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          krystiano, a jaką Ty masz instalację ?

                                          Komentarz

                                          • Lukas1141
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 27

                                            Jak juz sie tak wypowiadacie na temat zakladania instalacji itp... Wypowiedzcie sie na temat zalozenia instalacji gazowej do skody octavii 1.8 20V (125KM)

                                            Czy jest zalecana instalacja do tego silnika?

                                            Zalozylem i nie wiem do dzis czy dobrze zrobilem....

                                            Komentarz

                                            • krystiano
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 47

                                              Zamieszczone przez yunior81
                                              krystiano, a jaką Ty masz instalację ?
                                              fabryczną landi renzo omegas

                                              Komentarz

                                              • Nachzehrer
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 17
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez Lukas1141
                                                Jak juz sie tak wypowiadacie na temat zakladania instalacji itp... Wypowiedzcie sie na temat zalozenia instalacji gazowej do skody octavii 1.8 20V (125KM)

                                                Czy jest zalecana instalacja do tego silnika?

                                                Zalozylem i nie wiem do dzis czy dobrze zrobilem....
                                                Działa?
                                                Nie masz z nią problemów?
                                                Jeśli tak to zrobiłeś dobrze
                                                LPG: BRC SQ24, już 80tys na alternatywnym paliwku

                                                Komentarz

                                                • Lukas1141
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 27

                                                  Dziala ale pytajac mialem na mysli czy nie zabije to silnika za kilka tys

                                                  Komentarz

                                                  • Northeusz
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1677
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                    Zamieszczone przez Lukas1141
                                                    Dziala ale pytajac mialem na mysli czy nie zabije to silnika za kilka tys
                                                    Jeśli masz dobrze dobrane podzespoły, dobrze zamontowane i poustawiane to będziesz zadowolony. Silnika nie ruszy . Spokojnie pojeździsz tym samohcodem i w następnym również założysz LPG :diabelski_usmiech
                                                    Pozdrawiam
                                                    Northeusz

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...